my adorable friends

ويقول المثقفون


Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan, segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman


Makna Kebahagiaan..
Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya
Yusuf al-Qardawi


anda juga ingin mengetahui yang lain?

Related Posts with Thumbnails

Thursday, May 20, 2010

Sayang Padaku - kiai kanjeng

Sayang Padaku - kiai kanjeng

Duka derita duka laraku didunia
Tidaklah aku sesali juga tak akan aku tangisi
Sesal kita apapun yang kurasakan dalam hidupku
Semoga tak membuatku kehilangan jernih jiwaku

Andaikan dunia mengusir aku dari buminya
Tak akan aku merintih juga tak akan aku mengemis
Ketidak adilan yang ditimpakan oleh manusia
Bukanlah alasan bagiku untuk membalasnya

Asalkan kerna itu
Tuhan menjadi sayang padaku
Segala kehendak-Nya
Menjadi syurga bagi cintaku

Bukanlah apa kata manusia yang ku ikuti
Tetapi pandangan Allah tuhanku yang kutakuti
Ada tiadaku semata-mata milik-Nya jua


lagu ni tema drama di lema wanita di rtm..
lagu dr kump dari indonesia  kiai kanjeng  penyanyinya novia kolopaking

lagu ni istimewa buat insan bernama wanita

pengorbanan sentiasa sebati dalam diri bernama wanita
terima kasih buat ibu tersayang,ibu saudara,ibu mertua dan rakan rakan wanita yang ku 
kenali dr kecil hingga sekarang

yang menyayangiku serta yang sering menganiayaiku
aku tetap bersyukur ,terima kasih buat semuanya

No comments:

Post a Comment