my adorable friends

ويقول المثقفون


Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan, segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman


Makna Kebahagiaan..
Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya
Yusuf al-Qardawi


anda juga ingin mengetahui yang lain?

Related Posts with Thumbnails

Friday, December 23, 2011

Dadali - Di Saat Aku Menyintaimu OST Selumbar Kasih


OST Selumbar Kasih

download mp3

Dadali - Di Saat Aku Menyintaimu


Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku


Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta


Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta


Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta

Eren feat Romi - Pelengkap Hidupku OST Selumbar Kasih

OST Selumbar Kasih

download mp3

Eren feat Romi - Pelengkap Hidupku


Eren 
Aku bagai laut tak bertepi dan tak berkarang
Aku bagai bintang yang tak ditemani malam


Romi
Melihat dirimu ada senyum canda dan tawa
Yang membuat aku tak ingin pergi darimu


Eren feat Romi
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari


Eren 
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku


Romi
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu


Eren 
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam


Romi
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia


Eren feat Romi
Teringat janji lamamu kepadaku
Teringat aku teringat
Teringat saat kau masih ada di sini
Temaniku sepanjang hari


Eren 
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku


Romi
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu


Eren 
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam


Romi
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia


Eren 
Bila kau pergi jauh ingatlah aku
Bila ku di sampingmu peluk tubuhku


Romi
Bila kau rindu aku panggil namaku
Ku datang menemuimu


Eren 
Peluk erat jasadku jangan lepaskan
Tetaplah kau di sini arungi malam


Romi
Karena hanya dirimu belahan jiwa
Pelengkapku di dunia

Luvia - Jangan Menangis Untuk Ku OST Selumbar Kasih

OST Selumbar Kasih 

download mp3

Luvia - Jangan Menangis Untuk Ku


Sekali ku telah berjanji
tak akan mudah ku telan kembali
karna ku t’lah memilih
cinta hanyalah satu
‘tuk dirimu


namun apa yang t’lah kau beri
memang lidah memang tak bertulang
dulu kita berjanji 
tak akan pernah saling menyakiti


cukuplah sudah ..
 jangan menangis untukku
hapuslah air matamu
beribu kata maafmu takkan merubah
hati terlanjur terluka


selalu ‘tuk mencoba dan terus mencari
jalan untuk maafkanmu
 walau ku tahu semua hanya sia sia
ku sadar cintamu terlahir 
bukan untukku


cukuplah sudah ..
jangan menangis untukku
hapuslah air matamu
beribu kata maafmu takkan merubah
hati terlanjur terluka


selalu ‘tuk mencoba dan terus mencari
jalan untuk maafkanmu
walau ku tahu semua hanya sia sia
ku sadar cintamu terlahir bukan untukku


selalu ‘tuk mencoba dan terus mencari
jalan untuk maafkanmu
oh woo walau ku tahu semua hanya sia sia
ku sadar cintamu terlahir 
bukan untukku

Friday, December 2, 2011

roti canai dan asam pedas ikan tenggiri

 
resepi

roti canai
 
*miko dah postkan July 21, 2010
kali ni miko canai lebih sikit untuk wat roti canai segera

Asam Pedas Ikan Tenggiri

5 kelar ikan tenggiri
4 biji terung di belah empat
sebatang serai di ketuk
4 sudu cili mesin
air asam jawa
5 helai daun limau purut
garam

bahan kisar

2 biji bawang merah
3 biji bawang kecil
3 biji bawang putih
1 inchi halia
1 inchi kunyit

bahan tumbuk kasar

segenggam lada hitam

method

tumis bahan kisar di tumis hingga wangi

masuk kan 4 sudu cili kisar
goreng hingga pecah minyak

masukan ikan,serai dan daun limau purut

kemudian perahan air asam jawa,terpulang pada kepekatan kuah

setelah kuah hampir mendidih masukan lada hitam yg di tumbuk kasar,terung dan sedikit garam

biar kuah mendidih suapaya ikan dan terung benar2 empuk

kek fruit flan

hasil tanaman kacang botol saiz giant


Monday, November 7, 2011

Apam Putih Kukus ringkas




Apam putih kukus ringkas

resepi

bahan  :

1 bungkus yis (peket kecil)
3 cawan tepung gandum
1/2 cwan gula pasir (ikut lah kalau rasa nak manis tmbh lagi)
air
secubit garam

hiasan
kelapa parut putih
garam

method

yis di rendam dengan air suam 10 minit

masukkan yis ke dalam tepung,garam dan air
kacau rata,jangan terlalu pekat atau cair

rehatkan adunan 1/2 jam

masuk kan ke dalam acuan kukus selama 13 minit

hidang bersama kelapa putih yang di gaul bersama sedikit garam
(alamak  kuih dengan kelapa,miko tak snap pulak..hehehe
sedapnya kuih ini,lagi best kalau adunan di buat malam,pagi esoknya baru kukus barulah kuih tu naik berganda dan terasa masamnya)

Betik lebat berbuah







hasil berbudi pada tanah inilah hasilnya
pokok betik yang miko tanam
alhamdulillah rezeki,dapat lah berkongsi dengan jiran jiran

Wednesday, October 26, 2011

Auburn - All About Him



download mp3

Auburn -  All About Him

It's Auburn
And J.R.

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

Well, had him shooting for me like a ball team
Every guy was a knock out, Don King
But none of 'em had smarts, that's my thing
It's not enough to have balls, Spalding, ha
One day by Starbucks
I bumped into a guy rocking black Chucks
He said "Excuse me, beautiful," I said, "Aww, shucks"
And then he asked, "Well, ay, wanna grab lunch?"

Never ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie,I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

And I swear what we have is just super cool
The way he's always in my head like a Bluetooth
I got a text from him, he said come through
Told me that he wants to kick it, Kung Fu
Don't do nothing much at all
Just we and his boys watching football
He asked for a kiss (Muah) So I gave him two
He said, "Well, thank you, baby,"
I said, "You're welcome, boo"

Never ever met a guy so fly
Got me hooked like apple pie, I
Think I'm falling and I don't know why
But I won't fight these butterflies

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

No, I don't need no fancy cars
And I don't need no diamond rings
My baby is all I need and more
'Cause I don't need those extra things

It's not about you (Oh-oh-oh-oh) (It's not about you)
It's not about them (Oh-oh-oh-oh) (It's not about them)
It's all about me (Oh-oh-oh-oh) (It's all about me)
And it's all about him (Oh-oh-oh-oh) (It's all about him)

Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah
Said it's all about him, yeah

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

'Cause I'm all about him, him, him, him, him
And he's all about me, me, me, me, me
http://mikohiro.blogspot.com
And we don't give a dang, dang, dang, dang, dang
About nobody-e-e-e

(Oh-oh-oh-oh) 'Cause I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) 'Cause I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) I'm all about him
(Oh-oh-oh-oh) And we don't give a dang, dang, dang
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you, boy
(Oh-oh-oh-oh) It's all about you
(Oh-oh-oh-oh)

Monday, October 24, 2011

Pitbull feat Marc Anthony - Rain Over Me


download mp3

Pitbull  feat Marc Anthony  - Rain Over Me


Marc Anthony
Girl my body don’t lie
I’m outta my mind
Let it rain over me
I’m rising so high
Out of my mind
So let it rain over me

Ay ay ay
Let it rain over me
Ay ay ay
Let it rain over me

 Pitbull
Always a new million
Always a new vodka
Forty is the new 30
Baby you’re a rockstar
Dale veterana, que tu sabe
Mas de la cuenta, no te hagas
Teach me or better yet,
Freak me baby, yes, yes
I’m freaky, i’mma make sure that your peach feels peachy baby
No bullshit rods, I like my women sexy classy sassy
Powerful yes, they love to get the middle, nasty ow
This ain’t a game you’ll see, you can put the blame on me
Dale munequita ahora ahi, and let it rain over me

 Marc Anthony
Girl my body don’t lie
I’m outta my mind
Let it rain over me
I’m rising so high
Out of my mind
So let it rain over me

Ay ay ay
Let it rain over me
Ay ay ay
Let it rain over me

 Pitbull
Always a new million
Always a new vodka

Light is the new majority, ya tu sabe
Next step la casa blance
No hay carro, no vamo en balsa
Mami you know the drill,
they will know what I got ’til they read the will
I ain’t try, I ain’t trying to keep it real
I’m trying to keep wealthy that’s for real
Pero mira que tu estas buena, y mira que tu estas dura
Baby no me hables mas, y tiramelo mami chula
No games you’ll see, you can put the blame on me
Dale munequita ahora ahi, and let it rain over me

 Marc Anthony
Girl my body don’t lie
I’m outta my mind
Let it rain over me
I’m rising so high
Out of my mind
So let it rain over me

Ay ay ay
Let it rain over me
Ay ay ay
Let it rain over me

Bridge
Mr worldwide, Marc Anthony, tu sabe
I was playing with her, she was playing with me
Next thing you know, we were playing with three
Oh oh oh oh oh oh
http://mikohiro.blogspot.com.
I was playing with her, she was playing with me
Next thing you know, we were playing with three
Oh oh oh oh oh oh
Rain over me

Marc Anthony
Girl my body don’t lie
I’m outta my mind
Let it rain over me
I’m rising so high
Out of my mind
So let it rain over me

Ay ay ay
Let it rain over me
Ay ay ay
Let it rain over me

Wednesday, October 12, 2011

Ezad - Mengharap Bintang Album



download mp3


Ezad - Kau Dan Aku Yang Dulu


Ezad - Kau Dan Aku Yang Dulu

Usahlah bertanya tentang hati ini
Cukuplah ku kata ku redha begini
Walaupun mimpi berkecai
Harapan hati tak sampai

Ikatan Persahabatan tidak terurai
Ku Ikhlas menerimamu
Sebagai teman karibku
Seperti kau dan aku yang dulu

Temanku di atas nama persaudaraan
Anggaplah diriku teman seperjuangan
Sedia melindungimu, mendorong serta membantu
Menyumbang apa termampu Seterdayaku

Ku Ikhlas menerimamu
Sebagai teman karibku
Seperti kau dan aku yang dulu

Hatiku dan sepiku ini
Biar saja Tuhan mengurusi
Ku pasti akan tiba waktu
Ku bertemu penggantimu

Anggaplah diriku
Teman sentiasa di jiwamu
Kenangan bersama yang ku abadikan selamanya
Usahlah bertanya tentang hati ini
Biarlah ku redha sepi begini

Usahlah bertanya tentang hati ini
Cukuplah ku kata ku redha begini
Walaupun mimpi berkecai
Harapan hati tak sampai
Ikatan Persahabatan tidak terurai

Ku Ikhlas menerimamu
Sebagai teman karibku
Seperti kau dan aku yang dulu

Temanku di atas nama persaudaraan
Anggaplah diriku teman seperjuangan
Sedia melindungimu, mendorong serta membantu
Menyumbang apa termampu…Seterdayaku

Ku Ikhlas menerimamu
Sebagai teman karibku
Seperti kau dan aku yang dulu

Hatiku dan sepiku ini
Biar saja Tuhan mengurusi
Ku pasti akan tiba  waktu
Ku bertemu penggantimu

Anggaplah diriku
Teman sentiasa di jiwamu
Kenangan bersama yang ku abadikan selamanya
Usahlah bertanya tentang hati ini

Biarlah ku redha sepi begini

Ezad - Tiba-Tiba Teringat


Ezad - Tiba-Tiba Teringat

Tiba tiba aku teringat dirimu
Entah mengapa ku pun tak tahu
Tiba tiba aku rindukan dirimu
Entah mengapa ku pun tak tahu

Apa khabarmu sayang
Masihkah kau ingat kepadaku
Tiba-tiba aku ingin hubungimu
Tapi adakah kau sudi lagi

Ingin ku bertanya apa yang terjadi
Setelah kita berpisah dulu
Senyumanmu terbayang
Seolah kau memanggilku

Korus

Jiwaku merindu ingin bertemu
Tetapi dapatkah kau  menerimaku
Jika kau merindu sambut cintaku
Ku harap cinta berterusan
Walau jauh di mata
wooh oh

Hanya pada Tuhan
Ku Mohon dikabulkan doa
Untuk bertemu denganmu
Kenangan cinta kita
Terlalu indah bagiku

Sejak dulu aku sayang kepadamu
Tapi engkau yang tak memahami
Sejak dulu aku cinta kepadamu
Hingga kini tak berubah hati

Tiba-tiba aku rindukan dirimu
Entah mengapa ku pun tak tahu

Ezad - Gambaran Sebuah Rindu


Ezad - Gambaran Sebuah Rindu

Di Mata mu ku lihat
Segugus perasaan yang pernah kau bayangkan
Di hati ku terbelah
Sejuta kerinduan tak mampu ku gambarkan

Di wajah mu terlukis
Sebuah kecintaan yang tulus suci
Dan jua hati ini
Sering berkata engkaulah Juwita kasihku

Namamu yang seindah itu
Memberi semangat baru
Izinkan diri ini mendamba hatimu

Sayang berikan senyuman yang terindah
Rindu sering bertamu di hati
Kasih diriku amat menyintai dirimu seabadi

Andainya aku pergi dulu
Simpankan saja kenangan yang lalu
Kiranya kini engkau dimiliki
Ingatlah aku insan yang sepi
woo oh oh oh

Ezad - Mengharap Bintang


Ezad - Mengharap Bintang

Remuk-remuk jantungku
Sakit-sakit hatiku
Saat kau tinggalkan diriku
Sunyi hidup tanpamu

Sungguh perih hidupku
Sungguh sepi malamku
Betapa sedihnya jiwaku
Menantikan dirimu

Ku rindukan dirimu
Rapuh hidup tanpamu
Kembalilah peluk hatiku
Temanilah mimpiku

Patah sayap cintaku
Jauh dari kasihmu
Lagu ini hanya untukmu
Kembalilah cintaku

Tuhan tolonglah diriku
Kembalikanlah cintaku
Aku kan setia menunggu
Hingga hujung nafasku

Tuhan tolonglah diriku
Khabarkan aku menunggu
Sampai kapan pun ku tunggu
Kerna dia hidupku

Ezad - Percintaan Ini


Ezad - Percintaan Ini  

Masih terbayang di ruangan mataku
Saat indah bersamamu dulu
Masihku ingat janji manismu
Bertakhta di hatiku

Di kala itu engkau lah bintang
Menyuluh malam yang kegelapan
Tetapi kini tiada lagi
Tinggal aku sendiri

Korus :

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan
semua kepahitan

Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu

Sia sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncak nya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Ohh Ohh Oh

Monday, October 3, 2011

makan dan makan

 beef steak

chiken chop

mushroom soup

 nescafe shake,soursoup smooties,strawbery cool


J.Co donut

Stacy - Kisah Dongeng Cinta Elysa OST


download mp3

Stacy  - Kisah Dongeng
Cinta Elysa OST

Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan bulan yang di tunggu

buat followers mikohiro yang beragama islam

selamat menjalani ibadah puasa

"Keistimewaan Ramadhan merupakan bulan yang permulaannya penuh rahmat,
pertengahannya penuh dengan keampunan dan akhirnya penuh dengan kebebasan dari api neraka."


Pesanan Imam Al- Ghazali

yang jauh itu MASA
yang dekat itu MATI
yang besar itu NAFSU
yang indah itu SOLAT
yang murni itu PUASA

Tuesday, July 26, 2011

donut lagi



best betul donut J.Co ni,paling best Avocado... ('.')

Accident at Malim,22:00 malam tadi







datsun vs murano
menakutkan..kereta datsun tu putus 2
pemandu perempuan bangsa cina tercampak keluar 
dari kereta dan mati terhentak divider pembahagi jalan
kereta murano pun perempuan bangsa cina cedera teruk
wah..first time miko tengok accident teruk depan mata



Sunday, June 26, 2011

Sunflower seeds

Biji bunga matahari / Sunflower seeds /

sumber mengatakan bunga matahari dipercayai berasal dari Mexico dan Peru, namun pokok bunga matahari telah digunakan untuk lebih daripada 5,000 tahun oleh orang asli Amerika, yang bukan sahaja menggunakan benih sebagai makanan dan sumber minyak, tetapi juga digunakan bunga, akar dan batang untuk tujuan yang pelbagai termasuk sebagai pigmen pewarna. bunga matahari dibawa pulang ke Eropah oleh Para penjelajah Sepanyol dan selepas ia di ditanam di Sepanyol, Biji bunga matahari diperkenalkan kepada negara-negara lain

 pengeluar utama komersial benih bunga matahari termasuk Persekutuan Rusia, Peru, Argentina, Sepanyol, Perancis dan China.


 bunga matahari  bukan sahaja cantik dengan kembang kuning yang besar malah menghasil biji benih yang mempunyai nilai hasil yang tinggi
biji benih  bunga matahari adalah sumber utama
dalam proses polyunsaturated oil

biji bunga matahari juga di jadikan makanan ringan,rupanya yang kecil bujur mempunyai kulit bewarna hitam putih berjalur dan mempunyai isi putih nipis sangat dengan rasa sangat lemak dan mempunyai kandungan
vitamin E, selenium,magnesium(anti kanser)
antioksida,phytosterols ( Rendah Kolesterol),vitamin B1
fosforus, vitamin B5 dan folat.

pulasan

pulasan

pulasan tergolong dalam keluarga Sapindaceae,merupakan buah tropika ynag yang mempunyai rupa sama sepeti rambutan
cuma bezanya pulasan berwarna merah gelap,atau merah tua
buah pulasan mempunyai rerambut yang lebih pendek dan keras berabnding rambutan,isinya juga lebih tebal
pulasan juga di kenali dengan nama rambutan botak,nama buah pulasan di katakan pulasan berasal dari perkatan pulas atau twist, buah ini di buka dengan kedua dua belah tangan,kerana itu ianya di namakan pulasan (sumber wiki)

sejarah mula mula buah pulasan ini di temui,iaitu Pokok pertama ditanam di Stesen Trujillo Penyebaran Tumbuhan di Puerto Rico pada tahun 1926 dan pokok muda dari Jawa dihantar ke Taman Eksperimen Lancetilla, Jaringan, Honduras, pada tahun 1927

Thursday, May 26, 2011

senja di persisir sungai melaka




senja di pesisir sungai melaka,tetiba ada aeroplane interframe,dia lalu dan meningglkan jejak asap..

Labu masak lemak kuning

Labu masak lemak kuning

bahan

1 biji labu bersaiz kecil
di potong
2 batang serai
1 biji kelapa asing santan cair dan pekat
sehelai daun kunyit

bahan kisar
2 labu bawang merah
3 biji bawang putih
1 cm kunyit hidup
20 biji cili api kampung
kisar je semua,

method :

masuk kan bahan kisar dalam periuk bersama
santan cair dan labu yang di potong
didihkan hingga labu empuk,tapi jangan terlalu lembik

masukan serai,dan santan pekat,kacau selalu,bila dah mendidih,masuk kan daun kunyit
senangkan,main campak je

pastu makan dengan nasi lembut dengan telur masin,dan sambal belacan..wah..

filem Karak

salam..
hari ni miko dengan husband gi Mahlota Parade,semangat nak gi tengok wayang filem Karak,
10 minit pertama filem ni memang berhantu gile..lepas tu tak berapa nak takut sangat,tapi tabik spring kat Yusry KRU,sebab sistem bunyi dalam filem ni memang best,pastu di tambah dengan karektor hantu yang berubah wajah ,nampak real dan memang seram
lakonan shiera aiyob dan Shahir tidak menghampakan,tapi bagi miko kehadiran kilafairy dalam filem tu tak mendatang kan kesan,ada tak apa tak ada pun tak apa,
apapun miko bagi 4 bintang kat filem ni

6 jun ni miko nak terjah panggung lagi nak tengok Gangster KL,miko tengok trailer filem ni menarik sangat..
tunggu eh
 

Thursday, May 19, 2011

Lollo Rossa Lettuce / Itali lettuce



Lollo Rossa Lettuce / red lettuce / Continental Red Lettuce / Lactuca sativa / Itali lettuce

Lollo Rosso Lettuce adalah salad berdaun hijau,ungu dan kemerahan dengan daun membentuk rumpun dan kerinting dihujung,Lollo Rosso Lettuce tergolong dalam keluarga Asteraceae
Lollo Rosso Lettuce di tanam meluas di California.

Di Itali Lollo Rossa Lettuce,sangat terkenal sebagai salad mahal kerana daunya yang cantik,tebal dan crispy,Lollo Rossa Lettuce memiliki rasa ringan dan sedikit rasa manis


Lollo Rossa Lettuce  menawarkan tekstur yang sangat baik dan rasa merah beraroma, segar dalam salad atau sandwic, atau gunakan sebagai hiasan makanan, Lollo Rosso  Lettuce mempertahankan tekstur crispy lebih lama daripada kebanyakan sayur-sayuran.

Bergantung pada kelainanya, Lollo Rossa Lettuce menawarkan nutrisi salad berbeza-beza. Semua salad menyediakan beberapa serat makanan, karbohidrat, protein
malah Lollo Rossa Lettuce dikatakan mengandungi quercetin antioksidan, yang dipercayai dapat mengurangkan risiko penyakit jantung.