my adorable friends

ويقول المثقفون


Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan, segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman


Makna Kebahagiaan..
Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya
Yusuf al-Qardawi


anda juga ingin mengetahui yang lain?

Related Posts with Thumbnails

Friday, June 18, 2010

scallop shell

 scallop shell /
shell ( kerang ) adalah laut kerang moluska dari keluarga Pectinidae  shell adalah dari keluarga Pectinoidea dijumpai dalam setiap lautan dunia ini.

 shell yang berwarna cerah, kerang kipas berbentuk beberapa kerang dengan pola radiasi bergalur mereka dinilai oleh kolektor shell.

Nama "scallop" berasal dari hirisan daging goreng Perancis Lama, yang bermaksud "shell
Kebanyakan scallop shell  adalah penapis makanan , dan memakan plankton manakala plankton pula boleh merangkumi larva kerang.

shell liar yang terbesar di temui di lepas laut Amerika Syarikat dan Kanada timur dan sebahagian besar dari sisa pengeluaran dunia dari shell berasal dari Jepun (liar, diperbaharui, dan penanaman), dan China (sebahagian besar penanaman shell di teluk Atlantik).

shell yang paling sesuai dituai dengan menggunakan kapal korek kerang atau trawls

shell amat popular di barat dalam masakan,isi shell yang berwarna putih di panggil scallop

No comments:

Post a Comment