my adorable friends

ويقول المثقفون


Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan, segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman


Makna Kebahagiaan..
Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya
Yusuf al-Qardawi


anda juga ingin mengetahui yang lain?

Related Posts with Thumbnails

Sunday, July 25, 2010

lagi tanaman saya yang terbaru

tamanan saya..kebelakangan ni hujan je..jadi semua tanaman saya hidup segar kecuali pokok labu
sebab nya bila musim hujan buahnya tak melekat
mungkin takde rezeki kali ni tapi insyaallah kalau ada benih boleh la saya semai lagi


ni pula anak bendi baru semai 2 minggu lepas

  
lagi anak bendi,hati ni jadi lega bila tanaman menjadi,sok kalau ade rezeki berbuah..lagi rasa lega dan satu kepuasan

ni pula anak pokok tomato,usia nya sama dengan pokok bendi,ada lebih kurang pokok,tapi masih kecil
 
ini pokok pengaga jepun,mula mula saya tanam atas tanah,lepas tegok cantik pulak pokok ni kalau tanam dalam pasu,tu la saya pindahkan anak pegaga ni sedikit

ha..ini pokok betik..bestnyantak sabar nak tunggu masak,betik ni seed less tapi tak sepenuhnya,dalam sebiji buah cuma ada 10 biji lebih je di dalam nya
nak tempah tak?
 benih benih pokok limau purut membesar sengan suburnya
 banyak lagi yang saya semai dalam poly bag bila dah besar saya agihkan pada jiran jiran dan sedara mara,kalau nak beli di kedai satu anak pokok limau hampir RM6 ke atas,pastu kalau kita tanam hidup takpe kalau tanam tak hidup kan rugi,minta je pada saya ,free of charge,tapi ada syarat kene nyanyikan satu lagu hehehe saya tanam pokok ni suka suka je,happy kalau dapat hasil dari tangan kita sendiri,biji biji limau ni saya ambil dari rumah bonda di kampung
ada juga benih pokok nona,cili padi,dan kunyit

No comments:

Post a Comment