my adorable friends

ويقول المثقفون


Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu, sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan, segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman


Makna Kebahagiaan..
Kebahagiaan itu diibaratkan seperti sebatang pohon yang rendang, tempat tumbuhnya adalah jiwa dan perasaan kemanusiaan, ketakwaan kepada Allah adalah merupakan air, udara dan cahaya yang membantu pertumbuhannya
Yusuf al-Qardawi


anda juga ingin mengetahui yang lain?

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, October 28, 2009

happy besday !!

assalamualaikum
alhamdulillah,buka sahaja mata pagi ini,terasa indah dan penuh kesyukuran kerana
aku masih lagi bernafas,menghirup udara segar dan aku masih berada di mana tempat aku berada semalam
hari ini adalah hari yang penuh makna,28 oct dimana pada 28 oct tahun 1979 aku dilahirkan
walaupun hidup serba kurang,terbuang jauh dr kasih ibu dan ayah,terbuang jauh dari perhatian
namun aku bersyukur akan ketentuan nya
hari ini aku masih lagi berdiri walaupun aku dulu aku pernah jatuh dan parah
hari ini aku bahagia,semalam juga begitu,malah 2 tahun lepas selepas aku di kurniakan seseorang yang bernama suami,aku bahagia
syukur kepada mu ya Allah..
doaku..pagi ini..semuga aku di panjangkan umur,di murahkan rezeki,di kurniakn cahayamata,dilindungi dengan kasih sayang,di payungi dengan iman dan hidayah oleh Nya
amin..

"Dunia adalah jambatan kecil untuk menuju kehidupan besar abadi, kerana itu jangan merosakkan jambatan dengan membawa keperluan dunia yang berlebih-lebihan sehingga jambatan roboh."

"Sebelum tidur ingatlah bahawa esok belum tentu boleh bangun lagi.
Selepas bangun tidur bersyukurlah kerana Allah telah memanjangkan usia dan memberi kesempatan sekali lagi untuk sedar."

alhamdulilah..

No comments:

Post a Comment